Tuesday, October 25, 2005

廢墟戰士WARRIOR IN RUINED HOUSE

廢墟大冒險是結合極限運動,古早傢具的尋覓,與拍照。
Big adventure of ruined house is combining extreme sports,searching antique furniture and taking photos.

好友A剛拍完大預算的鬼片,下了戲的一批桌椅還有布都要送我佈置寶窩,豈料放在阿榮片廠卻不翼而飛,哎,其實是不太感意外但還是......。義氣鬼A馬上和我決定進廢墟尋寶,攝影師P得知我有此計畫立刻要求參與,3個愛照相的人這天高檔相機紛紛出籠。
今天我是最虛的廢墟戰士。記得企業戰士裡面每個人矯健的身手,縱橫在都市裡嗎?我佩服死這一群人了!他們展現出超高生存技巧與行動能力!酷!由於前一天有小發燒今天的我對自己的身手相當不滿意!令人讚嘆的是A,果然海軍陸戰隊兵種品質有保證喔。
檜木拉門上面鑲著雅緻的毛玻璃我們要帶走。拿門容易!做在牆面上的拉門檜木軌道我跟A就在石頭雨下敲敲打打搞了30分鐘,在此,我要對A獻上我最高敬意!好不容易弄完P出現了(對!他的出現就如同電影畫面剪接般流暢),他要我們到一個地方,天啊!壁紙美的令人屏息,霎時間我們變成出外景的攝影小組,金色的花草亮面壁紙,拍完後準備帶走。
Good friend A jush finished one big buget movie as an art director.He wanted to give me those desks and chairs.All stuff in film stockroom was gone one day.Then we decided to go ruined house.Good friend photographer P joined us .Today i'm the most weak YAMAKASI.Remember the movie those amazing body energy ,high skill movement ...oh i admire them so much.The view is unbelivable in the ruined house,so does the wallpaper.

這個線條優美的壁架將是寶窩的藍圖。
Hope i can make something similar in treasure hive.

更多帶不走的東西我們用相機,時間,呼吸一起在今天分享。
這一大片許多人生活過的地方,又將改建成什麼樣貌呢?
HELLO台北市∼這個我們生活的地方。
Much stuff that we can not bring with us ,we share it with camera with time with breath today.
What's the new look of the ruined house in the future?
HELLO Taipei city~this's where we live in.

1 Comments:

At 5:12 AM, Anonymous Anonymous said...

喔喔喔喔喔....好漂亮的廢墟....
我下次要帶guli和幹幹去玩...
我也要帶高檔camera和dv去拍...

 

Post a Comment

<< Home