Saturday, October 22, 2005

平凡買辦,友誼滿載 ORDINARY SHOPPING FULL OF FRIENDSHIP

創造一個空間進行到我最喜歡的進度了:買自己喜歡的傢具,燈飾及杯盤。
一身便裝來到昭和町舊貨市場,嗯,自己有好一段時間沒來了,今天的目標是我心底有個譜的桌椅。逛著逛著好美的燈,彩花花地吸引著我的視線,和老闆詢問了一陣,兩人遂東聊西聊了起來,一時間燈的年代造型材質便成為話題。當我們在對話中其他店的老闆也對我相當友好
也帶我參觀他們的收藏,更為我介紹桌椅專家。之前友人生日辦在仁愛路知名lounge bar,那時我就認為他們的桌椅絕有可能購自此區,果然眼前這位就是賣家。雖然他的桌椅是我的第二選擇(我心中有第一選擇)但是他給我的價錢真是令人感動,真是還好我不是有錢的lounge bar老闆。他還請我在他雅緻靜懿店內一塊用餐,最後他賣給我的杯子價錢低的我相當不好意思。桌椅!桌椅!怎辦哩?別急∼其他老闆下次台中尋寶之旅要帶我一起去呢!

CHEERS


It's my favorite part,shopping furniture+lamp+cup,in creating space.
i came to flea market in casual today.i came here for my ideal chair.Those colorful lamp draw my eye.The boss and i had great coversation about the style ,material in different time.He introduced me to other boss --chair pro.Months ago i went to friend's birthday party in a trendy lounge bar.When i saw the chair in the lounge bar i thought they probablly be bought from this flea market.BINGO! it is.This 's the seller.He's so kind to me and want to give me a nice price.Fortunately i'm not wealthy lounge bar owner,i don't have to pay high price.He also invited me having dinner with him in his beautiful store.At last i shopped some beautiful glasses there .Of course low price.Talk about chair again ,don't worry,the other boss invited me join their next treasure-searching trip in Taichun.
CHEERS

3 Comments:

At 12:28 AM, Anonymous Anonymous said...

Mina
杯子真的很漂亮,很期待你的台中舊貨之行!

 
At 9:29 PM, Anonymous Anonymous said...

等我寶窩 !
已經打給你電話了耶
專心養感冒 see u!

 
At 6:05 AM, Anonymous Anonymous said...

幹的好,寶貝
最佩服你的就是這點
有一套!

 

Post a Comment

<< Home